網頁

2013年11月14日 星期四

201-11-13四十多年無去過的地!馬料水火車站!

201-11-13四十多年無去過的地!馬料水火車站!從前黎呢度,咪得一個活動,租艇仔扒,扒出去就容易,往往扒返去交艇就遇上逆流,唔識扒的,就要搵船家拖艇!
馬料水(亦稱馬尿水)本為荒蕪之地,原有一客家村落於東鐵線馬料水站北邊,本屬沙田約。1956年,崇基學院獲香港政府撥地10英畝於馬料水一帶興建校舍,而當時的九廣鐵路亦為此而增建馬料水站。1963年,香港中文大學成立,崇基學院被擴建,而馬料水站亦改名為大學站,馬尿水村亦被他遷到龍躍頭與軍地(客家村落)之間現址,命名馬料水新村,係屬粉嶺鄉事委員會。同年,香港中文大學附近的雍雅山房亦開始營業。

大學站係位於香港沙田區嘅港鐵東鐵綫車站,之前叫馬料水站,喺1966年改名做大學站,以車站旁邊嘅香港中文大學而得名。
一出火車站,看來都係填海的新土地!
 呢張老相片就好有比對啦!
根據馬料水村民所說,其先祖前百餘年,在寶安縣政府任催糧官,騎馬來到赤泥坪催收田糧之時,該匹馬下山飲水、戲水,不捨離去,其祖靈機一觸,覺得奇怪,是否指示其落籍於此,故乃決定落居,易名為馬嫽水,該匹馬在數年後病逝於此,有由而來。

1980年代,隨著馬鞍山新市鎮的發展,九廣東鐵大學站成為了當地居民的交通中轉站。直到2004年12月馬鞍山鐵路通車之後,其重要性才略減。而2005年9月20日,雍雅山房宣佈結業。

  馬料水另一為人熟悉的是馬料水公眾碼頭。該碼頭每逢周末有前往東平洲的唯一定期渡輪服務,同時亦為大部份前往新界東北海岸的本地觀光旅行團集合及上船地點,因此該碼頭每逢周末都有遊人絡繹不絕的情景。
Lala,你住中大時,應該無呢個遠景!我地扒艇仔,都係扒去果度!



 





如果唔坐火車,坐大埔舊路巴士,就編係呢度落車!

無啦啦,走去大學站做乜!就係去.............................
 科學園!香港科學園位於香港新界大埔區白石角,處於吐露港沿岸,毗鄰白石角海濱長廊,鄰近香港中文大學。第一期發展佔地22公頃,第二期及第三期總樓面面積達330,000平方米。第二期工程於2006年竣工,第三期預計於2013年至2016年竣工。 根據香港行政區劃,科學園東南面屬於沙田區。

我表姐唱歌好叻!不過佢細細個時,要幫做廣告的父親畫野,蘊藏著對顏色的潛藏力!





  









  



 畫基本功唔算好!但用色不錯,看來呢 d 色彩反映著她內心世界!










科學院後記:下面的相是我網友 AM 的習作,分享之!






10 則留言:

  1. 好多回憶啊。最初有大學站嗰度無乜人上落,都係學生職員先去,同依家好唔同LU。
    細個爸爸成日帶我哋去雍雅山房,我哋叫做"去睇魚"。 = )
    V 字手勢攞膽青年是誰?

    回覆刪除
    回覆
    1. V 字手勢!是路人甲!攞膽,唔識!
      1973年的暑假,我係聯合的 湯若望宿舍住左半個月,參加一個叫【第一屆全球公教學生青年營】,使我對生命、宗教的想法,有著好重大的影響和轉變!
      中大附近還有幾個小村,是我地從前常去的:有學長係赤泥坪,租左間豬欄改裝的村屋住!又住過墇樹灘的村屋!
      後來學長係聖基道兒童院做副院長,每逢假期,都會去住一兩日,同 d 孤兒玩!
      雍雅山房無左啦!
      雍雅山房於1963年5月15日(星期三)開業,2005年9月20日(星期二)結束營業,原址被發展成21座獨立別墅,名為雍雅山 De Yucca,已於2011年落成,2012年第四季作公開發售。

      刪除
  2. 變到認唔出................
    以前大表哥經常帶我們來這裡游早泳的, 5~6點來, 7點左右又搭火車回去飲早茶.....
    最後一次應該是75年跟夜校的3個同學來, 租艇到鳥溪沙那邊游水釣魚...........................
    又是差不多40年的事...............

    回覆刪除
    回覆
    1. 扒去烏溪沙,去時容易,返去就好辛苦!
      那些年的火車味道,真係還殘留係味覺記憶中!

      刪除
    2. 主催那次[烏溪沙之旅] 的朋友 , 是我大半生中最要好的朋友.
      是那些年每周兩晚, 我們在灣仔坐101回觀塘時, 無所不談的老友,
      也是我離開香港時, 唯一到[啟德] 送我的老友………………………

      他熱愛人生, 努力奉主.
      知道我是隱蔽的人, 就很努力的帶領我走向人生正確的一面.

      他喜歡藝術 , 喜歡攝影 , 又喜歡攪攪電子的東西.
      閒時除了給村內的社區中心幫忙 , 就是喜歡旅行攝影.

      我到了[山卡拉] 第2年, 他也移民加拿大,
      還給我寄來大婚的照片 , 一副非常幸福的樣子………………………

      可是 [天妒英才]………………………..
      入了藉的第2 年, 他給我寫來一封[ 歪歪斜斜] 的信……
      [癌症].
      然後他悄悄的走了……………………………

      主內的兄弟姊妹們 , 千萬不要跟我說:
      [他上了天堂…..]
      [他在主懷安息………………….]
      這只有加深我對宗教的痛恨.

      我們都是在觀塘 /牛頭角的徒置區長大,
      一生都很勤奮正直守禮的做人,
      為什麼我們才剛嚐到人生的甘露, 就叫我們在[有知] 之年離去呢???
      為什麼不給我這位朋友撒播更多[希望的種子] ?
      為什麼不給我這朋友在異邦救贖更多沒了根的[異鄉人] ???

      說不下去了………………………….

      看到 [馬料水] , 就想起了那時和朋友同坐一舟, 任水漂流.
      大家躺在那裡 , 不用多言, 心靈竟自溝通了…………………….

      給我的好友………..Marco
      願您在另一個世界 [平安喜樂].

      刪除
    3. Lui Kor ;
      你真是性情中人,你這篇......心底文章,真情流露........懷念故友,真令人為之敬佩動容 !!!

      刪除
  3. 我同我家姐讀中大時都住過赤泥坪, 亦有好多同學住大埔尾村, 中大真係有好多美好回憶. 我前幾年都帶過老公返去行一次.

    回覆刪除
    回覆
    1. 從前學生去租住呢類的村屋,雖然設備簡陋,但個個都住得好浪漫,自己動手 DIY 傢私!
      而家 d 人就埋怨呢 類 湯房,叫苦連天!

      刪除
  4. I studied in CUHK donkey's years ago. I was a member of Chung Chi College. Like your photos & it reminds me of those good old days.

    回覆刪除
  5. 讀書的年代!無論有多苦,總是讓人緬懷!

    回覆刪除